Een stuiterende week - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van teambrazilie - WaarBenJij.nu Een stuiterende week - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van teambrazilie - WaarBenJij.nu

Een stuiterende week

Door: Nadia

31 Juli 2015 | Brazilië, Belo Horizonte

Lieve familie, vrienden en andere lezers,

De tweede week van onze reis vol kinderwerk, geloof, heuvels en bonen is bijna voorbij. Op vrijdagavond ontmoetten we de andere teams uit de omgeving waaronder andere Nederlandse teams en zelfs Amerikanen op een traditioneel Braziliaans feest. Bij aankomst waren de lichtjes, vlaggetjes en ontzettend veel eten al zichtbaar. We leerden veel nieuwe mensen kennen onder het genot van (niet allemaal even lekkere) Braziliaanse hapjes en dansjes. Zaterdag trokken we eropuit als echte toeristen. Na een 2 uur durende busreis kwamen we aan in Ouro Preto waar we lekker hebben rondgelopen en voor het eerst Acai hebben gegeten. (Een soort van ijs met fruithapje waar Carl jaloers van wordt ;P ). Verder hebben we een kerkdienst zondagochtend bijgewoond waarbij we zo goed mogelijk mee probeerden mee te zingen met de Portugese taal en hebben we ontzettend veel voorbereid voor onze kinderprogramma's. Maandag tot woensdag waren we vooral druk met voorbereidingen te maken en met de kinderen uit de sloppenwijk te amuseren met onze gemaakte programma's. In de avond hebben we nog wel een balletje getrapt met de andere teams bij een ander huis waarvan ik gehoord heb dat het er hard aan toe ging. Op dinsdag plonsden we met de ongeveer 40/50 kinderen het zwembad in en later op de dag waren er een aantal teamleden die vanaf een trap zelf het water insprongen. Het leuke van ons huis is dat wij namelijk een privé zwembad bezitten waar we elkaar al lekker in hebben gegooid. Op woensdagochtend bij het kinderprogramma lieten we de kinderen Bijbelverhalen uitbeelden, zoals "Jona, Barmhartige Samaritaan, David en Goliath etc". In de avond zijn we weer naar Crackolandia (straat met drugsverslaafden, dealers en prostituees). We mochten daar weer voedsel uitdelen en voor de mensen bidden. Wat ik zelf heb ervaren en andere teamleden ook was dat deze keer heftiger was. Naast de wat meer gespannen sfeer mochten wij ook bijzondere dingen ervaren. We hebben met een aantal van ons team zelf ook voor mensen mogen bidden en onze leider van het huis Nico heeft zelfs voor een man de bus betaalt die weg wilde uit de drugswereld. Het bijzondere was dat na lange tijd clean te zijn hij net de dag voor wij kwamen terugviel en zelf weg wilde uit de situatie. Door een gebed met een stuk of 5 van ons team en door de leiding en woorden van Nico ontving hij het laatste stukje wil om weg te gaan dat hij nodig had. Donderdag hadden we weer een kinderprogramma (dat was deze week omdat het vakantie was voor de kinderen heel belangrijk) met een clownsact van de jongens en spellen. In de middag zijn we naar de sloppenwijk gegaan met een ander Nederlands team om daar te evangeliseren, kinderen te vermaken, te schminken, dansen, sketch, etc. heel mooi om te doen en voor de mensen daar was het ook een feest. We hebben dus hele mooie dingen mogen doen en meegemaakt en zijn als team gegroeid.

Vrijdagochtend is onze laatste ochtend met de kinderen van het vakantieprogramma. In de avond gaan we samenwerken met het Rescue House, die een project hebben met straatkinderen. Volgende week staan er ook weer mooie dingen op het programma. Over onze ervaring met de straatkinderen en de andere gebeurtenissen vertellen we later over.

Uiteraard zijn we de verjaardag van ons teamlid Josca ook niet vergeten en was er al verrassing een heerlijke Braziliaanse taart!!!

Wat een heel interessant feit is voor de bezorgde ouders is dat we naast een supermarkt wonen en onze dagelijkse bezigheid als team is lekker eten kopen dus naast de best lekkere bonen en rijst (ondanks dat het eruit ziet als hondenvoer) verhongeren we echt niet.

We zijn blij met alle steun uit Nederland,
groetjes het Brazilië team (namens Nadia)

• 01 Augustus 2015 - 12:04

Timo En Marga:

Beste team (en allerliefste Nadia),

Dit is werkelijk een bijzondere reis. Jullie hebben in een week tijd al heel veel meegemaakt en mogen uitdelen van Gods Liefde. Ga zo door.

Lieve Nadia, wat een mooi verslag. Geniet met volle teugen van de tijd die jullie nog rest.

Groet en zegen,

Timo en Marga

• 01 Augustus 2015 - 17:09

Jantine Van Den Berg:

Hallo allemaal,

Volgens mij hebben jullie het geweldig naar jullie zin. En josca zo n mooie taart kan ik niet maken!
    Geniet nog even van deze mooie ervaringen die jullie nooit meer zullen vergeten.

Gods zegen.
    Arjo, jantine, en krispijn van den berg
    Familie van josca

• 04 Augustus 2015 - 19:20

Jolien Wolfsen:

Hey!

Wat zijn jullie toch prachtige mensen!
    Super om vanuit Nederland mee te lezen wat jullie meemaken en hoe jullie uitstappen in geloof.
    Geniet van jullie afscheidsfeest en ik bid jullie een hele gezegende, veilige terugreis toe!

Blessings!

Jolien Wolfsen.